Wideowsparcie w sprzedaży – artykuł Marketing w Praktyce

UncategorizedNo Comments

Strona główna » My blog » Wideowsparcie w sprzedaży – artykuł Marketing w Praktyce

Kluczowe w poszukiwaniach nowych i  skuteczniejszych form reklamowych wydają się cztery nowe trendy: coraz popularniejszy marketing kontentowy, poprawa efektywności reklam dzięki Big Data, konwersja z wideo do e-sklepów oraz zakupy za pomocą telewizyjnego pilota. W Polsce funkcjonuje całkiem spora rzesza vlogerów z zasięgiem, o którym może tylko pomarzyć większość kanałów firmowych na YouTube. Jednocześnie wielu z nich nietrudno dopasować do poszczególnych grup docelowych, jak chociażby: ciasteczko25, kierująca swój kanał do kobiet (ponad 41 tys. sub-

2. Budżet na produkcję o równowartości emisji trzech 30” spotów w TV lub wyprodukowania 1/3 standardowego spotu TV 30”. ▶ Zerowy budżet na media (w tym reklamę trafficową i reklamę w social mediach) ▶ Bardzo aktywna w internecie grupa docelowa, interesująca się światem i z dużą potrzebą odkrywania. Wpisanym w potrzeby grupy docelowej rozwiązaniem była seria lekcji podstaw hiszpańskiego w wersji meksykańskiej, prowadzonych przez atrakcyjną brand hero. Efekt: ▶ Ponad 65 tys. wyświetleń filmów szkoleniowych podczas trzech miesięcy trwania kampanii przy zerowych nakładach na kampanie trafficową i social media. ▶ Materiał dopasowany do  potrzeb internautów, żyjący nadal w  sieci – generujący dodatkowe 40 tys. wyświetleń lekcji hiszpańskiego. ▶ Pozytywny buzz wokół marki i jej produktów. marketing w praktyce ▶ lipiec 2013 22 skrybentów i ponad 16 mln wyświetleń filmów) czy kolorovyvlog, tworzący filmy kierowane do nastolatków (ponad 157 tysięcy subskrybentów i ponad 13 milionów wyświetleń filmów). Działania prowadzone z vlogerami powinny być zaplanowane w taki sposób, by nie naruszały ich wiarygodności. Poprzez wiele naturalnych ograniczeń vlogerzy dla wielu marek nie są idealnym rozwiązaniem. Warto zwrócić uwagę na zmiany, jakie zachodzą w firmach zajmujących się wsparciem sprzedaży. Jedną z takich firm jest salesforce.com, najlepiej znana ze swojego produktu do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Jamie Grenney, senior director of Social Media w udzielonym niedawno dla Think with Google wywiadzie przyznaje, że firmy jak Salesforce coraz częściej idą w stronę produkcji wideo. Salesforce na własne potrzeby kończy budowę studia produkcyjnego, zatrudniając stałą obsługę i tworząc coraz większe katalogi kontentowe. Wszystko po to, by zapewnić sobie i swoim klientom coraz lepsze wsparcie przy zwiększaniu sprzedaży poprzez wi- deo. Budowanie własnego studia i stałe utrzymanie go jest rozwiązaniem, na które mogą sobie pozwolić tylko nieliczne firmy. Co jeżeli marki nie mają tak dużych środków – na studio, produkcję, a czasem nawet na media? Marki w takich przypadkach decydują się coraz częściej na takie rozwiązania, jak działania zrealizowane na YouTube przez Agencję Nairobia dla marki Chio. „Hiszpański z Francys i Chio” dostępna na www.chio.pl/nauka.aspx jest interesującą kampanią nie tylko z powodu wykorzystania marketingu kontentowego. Kampania odniosła znacznie lepsze aniżeli zamierzone efekty – przy zerowym budżecie na reklamę zarówno w tradycyjnych mediach cyfrowych, jak i reklamowym wsparciu w social mediach. Wyzwanie, przed którym stanęła agencja, to zmiana pozycjonowania Chio – z marki czerwonych chipsów na markę komunikującą czarne nachos z Meksyku. Założenia, które skłoniły agencję do decyzji o produkcji kontentu na potrzeby internetu, były trzy: Jaki związek ze zwiększaniem sprzedaży dzięki wideo ma serial „House of Cards” – pierwszy na świecie serial stworzony od początku do końca na potrzeby internetu, bez udziału stacji telewizyjnej? „House of Cards” wyprodukowany został przez Netflix (33 mln użytkowników z 40 krajów, a zasoby programowe to ponad miliard godzin audycji miesięcznie). Jego 13 odcinków umieszczonych w sieci w całości w jednym momencie było produkcją, która długo nie przestawała być powodem do dyskusji w gabinetach największych stacji telewizyjnych. Jaka jest istotna różnica pomiędzy zwykłymi serialami a „House of Cards”?

3. Jak wiele osób, oglądając Jamesa Bonda, pomyślało kiedyś, że chciałoby mieć taki garnitur, zegarek czy wypić takiego drinka jak on? Oglądając wideo, konsument styka się z ogromną ilością produktów, dlatego też samo pojawienie się danej rzeczy w filmie to często zbyt mało. Gucci, Barney’s i ASOS łączy jedno – wszystkie wymienione marki korzystają od kilku miesięcy z shoppable video. Shoppable video to format wideo, który pozwala na interakcję konsumenta z produktami wyświetlanymi, np. w teledysku, a po kliknięciu na bezpośrednie przejście do koszyka zakupowego w e-sklepie. Shoppable video może zawierać miniekspozycję produktów zaszytą w wideo – przykładowo po kliknięciu w dany produkt w filmie wyświetlane jest krótkie podsumowanie jego cech. marketing w praktyce 23 lipiec 2013 Netflix po prostu wiedział, co i jak zaserwować swoim subskrybentom. Dzięki analizie danych producenci doskonale wiedzieli, jakiego typu obrazy cieszą się największą popularnością. Bo różnica w operowaniu danymi na temat widowni między stacjami telewizyjnymi a platformami VOD jest taka, że te drugie dysponują pełną i wprost nieograniczoną kopalnią wiedzy. Mogą zarówno analizować wszystkie zachowania użytkowników wewnątrz serwisu (jakie materiały i o jakiej porze oglądają), ale także poza nim (np. dzięki wlogowywaniu się przez Facebooka klienci przekazują informacje na temat polubionych: aktorów, seriali, filmów, książek etc.). Product placement odbywa się tym skuteczniej, im lepiej dopasowane są kontent i kontekst. Precyzyjne dane dają więc nieograniczone wprost możliwości w tworzeniu skutecznych strategii sprzedażowych wideo. Shoppable video pozwala na poszerzenie doświadczenia konsumentów – od oglądania wprost do zakupu w sklepie internetowym. Podobne doświadczenie zakupowe oferowane być może dzięki wprowadzonej niedawno w Polsce telewizji hybrydowej. Telewizja owa jest technologią, dzięki której z sygnałem telewizyjnym przesyłany jest kod umożliwiający korzystanie z aplikacji telewizyjnych (przypominających strony internetowe). Platforma hybrydowa jest już dostępna dzięki cyfryzacji nie tylko dla wszystkich stacji Telewizji Polskiej (TVP1,TVP2, TVP1HD, TVP2HD, telewizje regionalne), ale także stacji koncernu Eska TV. Wieczorem 20 października 2012 r. Telewizja Polska uruchomiła pierwszą w Polsce reklamę hybrydową ze spotem wideo coca-cola zero w stylizacji Agenta 007 – „Odkryj w sobie 007”. Telewizja hybrydowa daje jednak znacznie ciekawsze możliwości w kontekście View & Buy. Niemiecka telewizja Sport 1 oferuje swoim widzom platformę hybrydową, gdzie testuje możliwość kupowania w czasie wydarzeń sportowych, np. koszulek, w jakich występują poszczególne drużyny. Przed dokonanie zakupu w sklepie Sport 1 trzeba założyć konto płatnicze typu TV-ID. Wpisując 4-cyfrowy PIN, autoryzujemy płatności. Czeska telewizja CT1 dzięki podobnemu rozwiązaniu pozwala za pomocą TV ID dokonywać również zakładów podczas trwania meczu. Łatwo jest sobie wyobrazić wiele zastosowań tego typu rozwiązań – na przykład podczas oglądania programu podróżniczego, naciskając magiczny czerwony przycisk, można by zamówić wycieczkę. Nowe rozwiązania, wspierające sprzedaż poprzez wideo, to połączenie dobrego kontent marketingu z optymalizacją efektów dzięki Big Data, ale przede wszystkim wykorzystanie kontekstui rozwiązań, jak shoppable video czy sklepy na platformach telewizji hybrydowej pozwalające na bezpośrednią sprzedaż

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top